Z odpadových střepů originální drahokamy
První série kolekce svítidel BOMMA ze skla Fragmentglass představuje nový pohled na skleněné střepy přetvořené v originální drahokamy.
Osvětlení společnosti BOMMA prochází přísnou kontrolou kvality. Kusy s nedokonalostmi nevyhnutelně končí jako skleněné střepy, přestože jejich výrobou skláři strávili mnoho hodin. Sklo je však recyklovatelný materiál a lze ho přetavit pro další použití. Inspirováni tímto procesem vytvořili designéři z DECHEM studia Fragmentglass, nový materiál, který recykluje skleněné střepy a vdechuje jim nový život.
Nová kolekce ztělesňuje pro značku BOMMA typickou kombinaci inovace, řemeslné zručnosti,
technologií a výrazného designu. Tvary připomínají drahokamy vytvořené tlakem
pod zemským povrchem, které odhalují svou vnitřní krásu.
BOMMA nabízí osvětlení Fragments ve dvou velikostech – krátké a dlouhé
– a ve třech barvách: černé, bílé a Flamingo Mint. Elegantní, minimalistická kování
pro osvětlení jsou k dispozici v povrchové úpravě kartáčovaná zlatá nebo antracit.
Stejně jako u produktové řady BOMMA světelné konstelace umožňuje tato kolekce kreativní
seskupování jednotlivých prvků osvětlení podle potřeb daného prostoru.
Každá deska Fragmentglass vzniká pečlivým skládáním střepů do tavicí formy, konečný vzhled každého panelu Fragmentglass je vždy trochu překvapením. Každý kus je nejprve vyřezán z panelu Fragmentglass a poté ručně vybroušen.
Designéři pro nový materiál Fragmentglass pečlivě vybrali barevnou paletu, přičemž určili specifické poměry barevných střepů, aby dosáhli požadovaného efektu. Výsledkem je materiál Fragmentglass ve třech barevných provedeních – tajemná černá, bouřkově bílošedá a něžná růžovo-mátová zvaná Flamingo Mint.
DECHEM Studio bylo založeno v Praze v roce 2012 Michaelou Tomiškovou a Jakubem Janďourkem. Poprvé se potkali na sklářské škole v Novém Boru, kde se oba zamilovali do tohoto nejstaršího umělého materiálu v historii lidstva. Od té doby, kdy založili studio DECHEM, se zaměřují na design produktů. Vždy věnují zvláštní pozornost sklu, tradičním českým řemeslným technikám a překvapivé souvislosti jejích různých forem.